tel.608 782 558
educata@educata.pl
Aleja Wiśniowa 81
53-126 Wrocław
    News
    Nowa oferta w Poradni:

    Terapia dysfagii kliknij po więcej informacji

    Terapia INPP kliknij po więcej informacji

    KLAUZULA REALIZACJI OBOWIĄZKU INFORMACJI W ZAKRESIE OCHRONY DANYCH OSÓB FIZYCZNYCH

    przeczytaj o klauzuli RODO

     

    EDUCATOWE KONTO BANKOWE...

    ...znajdziesz tutaj

    POSIADAMY UPRAWNIENIA PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH

    Wydawane przez nas opinie są honorowane przez instytucje oświatowe (np. szkoły, przedszkola). Zapewniamy fachową pomoc oraz szybkie terminy wizyt. Realizujemy opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

    Integracja sensoryczna

    Integracja sensoryczna to proces, podczas którego mózg człowieka, odbierając bodźce ze wszystkich zmysłów (wzrok, słuch, węch, smak, dotyk i równowaga) dokonuje ich rozpoznania, interpretacji, selekcji i integracji ze wcześniejszymi doświadczeniami. Prawidłowa integracja wszystkich zmysłów warunkuje adekwatne i efektywne reakcje adaptacyjne na wymogi otoczenia- zarówno ruchowe, jak i myślowe.

    Zaburzenia integracji sensorycznej powodują problemy z dostrojeniem się do wymaganej sytuacji, a więc nieprawidłowe, tudzież niepożądane reakcje. Dzieci z zaburzeniami tych procesów mają często problemy z :

    • snem i/lub odżywianiem
    • koncentracją
    • zadaniami wymagającymi ruchu (najęcia W-F, jazda na rowerze itp.)
    • koordynacją i planowaniem ruchu
    • przetwarzaniem słuchowym
    • panowaniem nad emocjami
    • efektywnym uczeniem się nowych umiejętności ruchowych i szkolnych

     

    Terapia przeznaczona jest przede wszystkim dla dzieci:

    • z zaburzeniami integracji sensorycznej (nadwrażliwością, lub podwrażliwością dotykową, słuchową, wzrokową, smakową, węchową, przedsionkową, nietolerancją ruchu i nadruchliwych, niepewnością grawitacyjną, z problemami w planowaniu motorycznym tj. dyspraksją)
    • z trudnościami w nauce i specyficznymi trudnościami szkolnymi, jak: dysleksja, dysgrafia, dysortografia i dyskalkulia
    • z opóźnieniem, lub zaburzeniem rozwoju mowy (np. afazją rozwojową)
    • z opóźnieniem w rozwoju psychomotorycznym
    • z ciąż wysokiego ryzyka, lub z nieprawidłowego porodu

     

    Terapia stosowana jest także wspomagająco w procesie terapeutycznym dzieci z:

    • autyzmem, zespołem Aspergera, ADHD i ADD, FAS
    • niepełnosprawnością intelektualną
    • zespołami genetycznymi
    • mózgowym porażeniem dziecięcym

     

    Prawidłową, a co za tym idzie efektywną terapię może zagwarantować jedynie dobrze przeprowadzona diagnoza. Terapeuta powinien mieć ukończony kurs II stopnia SI, lub studia podyplomowe!!!

    Wszystkie prawa zastrzeżone.Strona wykonana przez doNETA.pl